За влиянието на компютрите върху децата се говори
много и като цяло –лошо. Някои специалисти твърдят, че интернет игри подпомагат проявата на агресия, вкарват
детето в нереален и измислен свят, забравяйки за реалността, намаляват
общителността на детето. С напредването на възрастта телевизията и компютрите
може да се отрази зле на успеха в училище, общуването с приятели и развитието
на комуникативните умения у детето. Интернет игрите влияят негативно на интелектуалното им развитие,
намаляват времето за образование и четене на книги.
Игрите
са опростена имитация на реалността. При тях разнообразните фактори и
случайности са сведени до минимум, затова е лесно да се учиш от тях. На детето
му трябва собствен опит, умения и навици, а не само гола възможност. А играейки
на игра, то получава собствена територия, възможност да управлява героите,
възможности да прави грешки, да трупа опит и да управлява по-добре.
Третата причина за прекаленото увлечение на децата към компютърните игри е отсъствието на опит за управление на собствения живот.
Третата причина за прекаленото увлечение на децата към компютърните игри е отсъствието на опит за управление на собствения живот.
За множеството деца и юноши интернет игрите са приятен начин за запълване на свободното им време наред с играенето на традиционни игри. Но за част от тях употребата им придобива патологичен характер и измества всички останали ежедневни дейности и отговорности. Агресията в света на игрите започва да се пренася в реалния свят.
Доказано е че компютърните игри съдържащи насилие
отслабват:
- чувствителността
на детето към нараняващите събития и към изпитваното от това страдание;
- емпатията;
- отрицателнат
нагласа спрямо насилието;
- желанието
за намеса;
Последните изследвания показват, че компютърните игри влияят върху детската
агресия чрез:
Ø непосредствена
награда за агресивността – играчът преминава на следващото ниво на играта;
Ø усвояване и
затвърждаване на определени действия;
Ø идентифициране
с ролята на героя от играта;
Ø затвърждаване
на модели, отразяващи агресия;
Ø затвърждаване
на схващането, че насилието е оправдано по морални съображения;
Ø затвърждаване
на убеждението, че насилието може да се използва като начин за решаване на
междуличностни конфликти;
Ø създаване на
враждебни атрибутивни стилове – различни познавателни изкривявания .